A A
RSS

Cum sa-ti fidelizezi clientii

Tue, Jun 7, 2011

Uncategorised

Intr-o vreme cand concurenta este tot mai acerba, pastrarea clientilor fideli este din cea in ce mai grea. Nu mai este suficient sa asigurati oferte de turism de calitate. Acestea trebuie completate si cu altceva. Vedeti in continuare cateva sfaturi pentru a imbunatati relatia agentie-client.
loialitate

1. Investiti timp. O regula importanta este sa nu va grabiti clientul, acordati-i timpul de care are nevoie pentru a face o alegere, explicati-i tot ce trebuie sa stie si nu pareti deranjati daca s-a razgandit deja de cateva ori. Raspundeti promp la email si trimiteti-i informatii suplimentare, de care credeti ca va avea nevoie, ca harti, trasee, sugestii cu obiective turistice din zona.

2. Fiti flexibili. Incercati sa oferiti cat mai multe pachete personalizate, in functie de nevoile fiecaruia. Desi vanzarea unui pachet standard poate ca va avantajeaza mai mult, clientul va fi mult mai multumit daca va obtine un pachet mulat pe nevoile sale. Pana la urma, cine ar vrea sa plateasca in plus pentru un serviciu pe care nu-i foloseste?

3. Ajutati-l. Asigurati sprijin clientului chiar si atunci cand nu va ies bani din acest lucru. Spre exemplu, atunci cand clientul merge cu familia in vacanta si are nevoie de un pat in plus, vorbiti dvs. la hotel si rezolvati. Clientul va va da o bila alba daca atunci cand ajunge la hotel va vedea ca lucrurile au fost rezolvate si ca nu trebuie sa-si mai faca griji.

4. Fiti disponibil si faceti ceea ce spuneti. Cel mai adesea clientii sunt dezamagiti de nerespectarea promisiunilor facute. Daca spuneti ca ii veti trimite detalii pe email pan in ziua x, la data y, atunci asigurati-va ca asa va fi. Chiar daca este un lucru minor, ca trimiterea unui email, atunci cand acesta nu ajunge pana la ora promisa, clientul va fi dezamagit si se va intreba daca sunteti de incredere.

5. Fiti onesti. Spuneti adevarul chiar si atunci cand este inconfortabil pentru dvs. Vechiul proverb “minciuna are picioare scurte” este cat se poate de adevarat. Mai ales in noua era a comunicarii prin internet, clientul poate dovedi oricand si usor contrariul a ceea ce ati spus. Nu doar ca nu va mai apela la agentia dvs., dar se va plange si prietenilor, care pot spune mai departe cunoscutilor lor. Pe de alta parte, atunci cand spuneti adevarul, desi va fi suparat pe situatia in sine, clientul va va aprecia sinceritatea.

Tags: , ,

Leave a Reply

Arhiva